Birželio 13 dieną, Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijoje vyko respublikinė metodinė – praktinė konferencija „Integruota pamoka – misija (ne)įmanoma“. Konferencijoje dalyvavo svečiai – mokytojai iš Raseinių rajono Ariogalos gimnazijos, Tauragės rajono Žygaičių gimnazijos, Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos, Kauno Petrašiūnų progimnazijos, Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos, Šilalės meno mokyklos ir mes, Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos mokytojai. Konferenciją dalyviai galėjo stebėti ir nuotoliu. Kol visi svečiai susirinko, turėjome progos prie kavos puodelio pabendrauti su mokytojais, pasidalinti gimnazijų gyvenimu.
Konferenciją pradėjo gimnazijos direktorius Juozas Žymančius. Jis pasveikino mokytojus, padėkojo už jų apsilankymą. Konferencijos dalyvius pasveikino ir Šilalės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Rasa Kuzminskaitė ir Šilalės švietimo pagalbos tarnybos direktorė Birutė Jankauskienė. Jos pasidžiaugė gausiu mokytojų būriu, padėkojo už jų kūrybišką veiklą, naujus mokymo metodus, norą ir gebėjimą dalintis gerąja patirtimi.
Kodėl pasirinkta ši konferencijos tema „Integruota pamoka – misija (ne)įmanoma“? Dabartinės mokymo programos sudaro galimybę taikyti naujoviškus metodus, kurie skatina mokinių savarankiškumą, loginį mąstymą, aktyvų dalyvavimą pamokose, sudaro sąlygas plėtoti visas bendrąsias kompetencijas. Tokiose pamokose tobulėja ir mokinys, ir mokytojas. Mokiniai geriau įsimena reikiamą informaciją, didėja mokinių mokymosi motyvacija, kūrybiškumas, ugdomas komandinis darbas.
Pirmąjį pranešimą skaitė Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio ir Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos chemijos, biologijos mokytoja metodininkė Jurgita Alminienė tema „STEAM ugdymas gamtos mokslų kontekste“. Mokytoja kalbėjo, jog integruotos gamtos, chemijos, technologijų pamokos yra puikus pavyzdys, kaip skirtingos mokymo sritys gali būti sujungtos. Tokia pamoka skatina siekti mokinių domėjimąsi chemija, biologija ir jų sąveika, taip pat ugdyti jų kūrybiškumą ir praktinius įgūdžius.
Gerąja patirtimi konferencijoje dalinosi Raseinių rajono Ariogalos gimnazijos informatikos mokytoja metodininkė Laima Siliūnienė. Ji skaitė pranešimą „Informatikos ir lietuvių kalbos ir literatūros integruota pamoka „Kuriame sakmę“.
Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos mokytojos: Ilona Venckienė, dailės mokytoja ekspertė, ir Eglė Daubaraitė, technologijų vyr. mokytoja, ne tik sudomino integruota pamoka „Augalų karalystė“, bet ir kūrybine-praktine veikla.
Integruotų pamokų pavyzdžiais pasidalino ir Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio mokytojos. Ingrida Kurmytė, matematikos vyr. mokytoja, skaitė pranešimą „Integruota matematikos – istorijos, anglų kalbos pamoka „Egiptas“. Jurgita Girčienė, lietuvių kalbos ir literatūros vyr. mokytoja, parodė filmuotą medžiagą apie integruotą lietuvių kalbos ir literatūros – istorijos pamoką „Knygnešiai“. Geografijos mokytoja Solvita Petkevičienė įtikino konferencijos dalyvius, kad įmanoma integruoti ir keturis mokomuosius dalykus. Jos pranešimo tema „Pajūrio miestelio paveldas“. Anglų kalbos mokytoja metodininkė Irena Linkytė ir istorijos vyr. mokytoja Veronika Gudaitė pristatė metodą „Šaltas dušas“.
Dėkojame visoms lektorėms, kurios dalyvavo respublikinėje metodinėje-praktinėje konferencijoje ir drąsiai įrodė, kad bendradarbiavimas ir integracija „Misija įmanoma“.
Dėkojame Šilalės švietimo pagalbos tarnybai, gimnazijos administracijai, mokytojų metodinei tarybai už puikiai organizuotą turiningą konferenciją, už gerosios patirties sklaidą kaip „prisijaukinti“ integruotas pamokas.
Irena Rupšienė,
Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė